En compliment de la Llei 19/2014, de 29 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) fa pública la següent informació:
1. Presentació de l’entitat
Ivàlua promou la cultura de l’avaluació de polítiques públiques a Catalunya, com a eina de millora de l’acció de govern, de rendiment de comptes, transparència i democràcia. Avalua polítiques públiques i difon les evidències, generades a Catalunya i en altres entorns, destinades als decisors/es i tècnics/ques públics i a la ciutadania. Imparteix formació i elabora recursos per millorar les capacitats per a l’avaluació de les administracions a entitats del tercer sector i les habilitats de les persones que hi treballen.
- Organigrama
Ivàlua forma part del Sector Públic Institucional de la Generalitat de Catalunya i està adscrita al departament competent en economia i finances, d’acord amb l’article 1.2 dels seus estatuts.
Organigrama
Estructura organitzativa interna de l’entitat
L’estructura organitzativa d’Ivàlua es conforma al voltant de quatre àrees principals:- Direcció Executiva
- Àrea d’Operacions
- Àrea de Gestió de Recursos
- Àrea de Comunicació i Gestió del Coneixement
- Òrgans col·legiats de l’entitat
Consell Rector
És l’òrgan màxim de govern d’Ivàlua i es reuneix amb caràcter ordinari com a mínim dos cops l’any i té com a atribucions, entre d’altres, fixar les regles de funcionament del Consorci, aprovar la forma de gestió, el seu marc pressupostari, la Memòria i el Pla anual d’actuacions i projectes, els preus i les tarifes.
En virtut de l’Acord del Govern de 16 de juny de 2015, no s’abonen drets d’assistència per a la concurrència a reunions del Consell Rector d’Ivàlua.
Composició del Consell Rector
Consell Assessor
El Consell Assessor és un òrgan d’Ivàlua de caràcter col·legiat integrat per persones expertes de reconegut prestigi en el camp de les polítiques públiques, l’àmbit acadèmic, social o econòmic.
Va ser constituït el 2019 pel Consell Rector d’Ivàlua, de conformitat amb l’article 12.1 dels seus Estatuts.
Les seves funcions són les d’assessorar al Consell Rector i a la Direcció Executiva, i actuar com a òrgan de pensament i reflexió, tant pel mateix Consorci, com per la resta de la societat i la ciutadania.
En virtut de l’Acord del Govern de 16 de juny de 2015, no s’abonen drets d’assistència per a la concurrència a reunions del Consell Assessor.
Composició del Consell Assessor
2. Personal directiu
- Relació nominal de personal directiu i currículum
Presidència del Consell Rector: Sr. Francesc Xavier Cuadras Morató
Direcció executiva: Sr. Marc Balaguer Puig
- Retribució, indemnitzacions i dietes
La retribució anual que percep la Direcció Executiva d’Ivàlua ha estat informada favorablement per la Comissió de Retribucions i Despeses de Personal en sessió de 4 d’abril de 2017.
Retribució bruta anual de la Direcció Executiva
- Règim d’incompatibilitats
La direcció executiva d’Ivàlua es subjecta al règim general d’incompatibilitats regulat per la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’Incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de la Generalitat.
- Codi de conducta dels alts càrrecs i personal directiu de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del sector públic
Document d’adhesió al contingut del Codi de conducta dels alts càrrecs i personal directiu de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del sector públic
3. Empleats i empleades públiques
En aquest apartat es publica informació sobre el personal funcionari i laboral de caràcter estructural o conjuntural sense funcions directives a Ivàlua.
- Nombre d’efectius
El recompte d’efectius estructurals i conjunturals a Ivàlua, segmentats per vinculació.
Recompte d’efectius a Ivàlua
- Relació de llocs de treball
Apartat en procés d’actualització
- Retribucions
Apartat en procés d’actualització
- Resolucions d’autorització o reconeixement de compatibilitats
Relació de resolucions d’autorització per la qual s’autoritza a persones treballadores d’Ivàlua la compatibilitat d’una segona activitat pública o privada amb la seva activitat principal a Ivàlua de dues activitats públiques.
Resolucions d’autorització de compatibilitats
- Processos de selecció i promoció professional
Ofertes laborals vigents a Ivàlua
4. Ètica
La LLEI 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern estableix un conjunt de principis ètics i regles de conducta que han de complir totes les persones que tinguin la consideració d'alts càrrecs segons aquesta llei (article 4.2).
Més informació consultant els següents documents:
- Document d’adhesió al contingut del Codi de conducta dels alts càrrecs i personal directiu de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del sector públic
- Codi de conducta dels alts càrrecs i personal directiu de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del seu sector públic
- Codi de principis i conductes recomanables en la contractació pública
- Codi per a una contractació pública socialment responsable en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic
5. Bona administració
En virtut del que es preveu a l’article 12 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i d’acord amb l’Estratègia de lluita contra la corrupció i d’enfortiment de la integritat de l’Administració de la Generalitat i de les entitats del seu sector públic, Ivàlua publica de forma contínua les avaluacions realitzades de polítiques i programes públics.
També disposa d’un Repositori d’avaluacions de polítiques públiques i del tercer sector social dutes a terme en l’àmbit territorial de Catalunya, dissenyat i actualitzat en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra. El Repositori és gratuït i obert a tothom que vulgui accedir a avaluacions de polítiques públiques rigoroses i de qualitat.
Per assolir la seva missió, Ivàlua segueix les següents línies estratègiques, per a les quals desenvolupa un conjunt concret d’accions:
- Avaluació de polítiques públiques
- Avaluar polítiques públiques per encàrrec de les administracions públiques i de les entitats sense ànim de lucre.
- Desenvolupar projectes de recerca sobre avaluació de polítiques públiques.
- Participar en programes de recerca d’altres organismes relacionats amb l’avaluació de polítiques públiques.
- Assessoraments
- Proporcionar assessorament a les administracions públiques i a les entitats sense ànim de lucre interessades a avaluar o a millorar l’avaluabilitat dels seus programes i polítiques.
- Proporcionar assessorament a les administracions públiques i a les entitats sense ànim de lucre interessades a avaluar o a millorar l’avaluabilitat dels seus programes i polítiques.
- Formació i generació de recursos formatius
- Realitzar activitats formatives pròpies sobre avaluació i avaluabilitat de polítiques públiques.
- Participar en programes de formació d’altres organismes sobre avaluació de polítiques públiques.
- Generar coneixement, informació, materials formatius i recursos que permetin a les administracions públiques, a les entitats sense ànim de lucre i a la societat en general familiaritzar-se amb l’anàlisi i l’avaluació de polítiques públiques
- Promoció i difusió de l’avaluació
- Difondre els resultats de les avaluacions de polítiques públiques realitzades.
- Dur a terme revisions d’evidència en sectors i àmbits específics.
- Generar materials de difusió sobre la cultura de l’avaluació i l’evidència generada.
- Organitzar jornades i esdeveniments centrats en la promoció de la cultura de l’avaluació.
- Participar en jornades i seminaris d’abast nacional i internacional relacionats amb l’avaluació de polítiques pÚbliques.
- Treballar en xarxa amb altres institucions que es dediquen a promoure la cultura de l’avaluació.
El finançament de l’activitat d’Ivàlua prové essencialment de les aportacions dels seus ens consorciats i dels ingressos provinents de la realització d’avaluacions de polítiques i programes i de la formació impartida en matèria d’avaluació de polítiques públiques.
1. Pressupost
A continuació s’enllaça la informació pressupostària d’Ivàlua dels darrers 5 anys: pressupost aprovat, execució del pressupost i liquidació pressupostària anual.
- Pressupost aprovat
- Execució del pressupost
- Execució despeses 1r Trimestre 2024
- Execució ingressos 1r Trimestre 2024
- Execució despeses 2n Trimestre 2024
- Execució ingressos 2n Trimestre 2024
- Execució despeses 3r Trimestre 2024
- Execució ingressos 3r Trimestre 2024
- Execució despeses 1r Trimestre 2023
- Execució ingressos 1r Trimestre 2023
- Execució despeses 2n Trimestre 2023
- Execució ingressos 2n Trimestre 2023
- Execució despeses 3r Trimestre 2023
- Execució ingressos 3r Trimestre 2023
- Execució despeses 4rt Trimestre 2023
- Execució ingressos 4rt Trimestre 2023
- Execució despeses 1r Trimestre 2022
- Execució ingressos 1r Trimestre 2022
- Execució despeses 2n Trimestre 2022
- Execució ingressos 2n Trimestre 2022
- Execució despeses 3r Trimestre 2022
- Execució ingressos 3r Trimestre 2022
- Execució despeses 4rt Trimestre 2022
- Execució ingressos 4rt Trimestre 2022
- Execució despeses 1r Trimestre 2021
- Execució ingressos 1r Trimestre 2021
- Execució despeses 2n Trimestre 2021
- Execució ingressos 2n Trimestre 2021
- Execució despeses 3r Trimestre 2021
- Execució ingressos 3r Trimestre 2021
- Execució despeses 4rt Trimestre 2021
- Execució ingressos 4rt Trimestre 2021
- Execució despeses 4rt trimestre 2020
- Execució ingressos 4rt trimestre 2020
- Execució despeses 3r trimestre 2020
- Execució ingressos 3r trimestre 2020
- Execució despeses 2n trimestre 2020
- Execució ingressos 2n trimestre 2020
- Execució despeses 1r trimestre 2020
- Execució ingressos 1r trimestre 2020
- Liquidació del pressupost
- El compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera
El subjecte obligat a fer publicitat activa d’aquesta informació és l’Administració de la Generalitat. La informació global referida a tot el sector públic es pot consultar a l’apartat d'anàlisi de les finances públiques del portal Govern obert gencat.
2. Comptes anuals i informes de fiscalització
A continuació s’enllacen els comptes anuals auditats i els informes de fiscalització dels darrers 8 anys.
- Auditoria de comptes anual
- 2023 - Auditoria financera, CCAA
- 2022 - Auditoria financera, CCAA
- 2021 – Auditoria financera, CCAA
- 2020 – Auditoria financera, CCAA
- 2019 – Auditoria financera, CCAA
- 2019 – Informe de compliment
- 2018 – Auditoria financera, CCAA
- 2018 – Informe de compliment
- 2017 – Auditoria financera, CCAA
- 2017 – Informe de compliment
- 2016 – Auditoria financera, CCAA
- Informes de fiscalització dels òrgans del control extern
Ivàlua no disposa de cap informe de fiscalització externa emès per part de la Sindicatura de Comptes ni del Tribunal de Comptes.
3. Tarifes d’Ivàlua
4. Gestió i contractació patrimonial
Ivàlua no disposa de bens immobles de domini públic i patrimonials ni de bens mobles amb valor especial. Tampoc gestiona bens d’aquesta naturalesa.
1. Perfil del contractant
Informació de contacte
Adreça de presentació d'ofertes:
Pau Claris, 108, 4t 1a
08009 Barcelona
Telèfon: 935545300
Correu electrònic: [email protected]
Horari d'atenció: De 8,00h. a 14,00h. i de 15,00h. a 17,00h. de dilluns a dijous De 8,00h. a 14,00h. divendres
Persona de contacte
Erika Pérez Rodríguez - Responsable d'Administració i Recursos
Telèfon 935545300
Correu electrònic: [email protected] / [email protected]
2. Contractació
- Dades del Registre Públic de Contractes
Des del cercador del Registre Públic de Contractes es pot accedir a la contractació adjudicada per Ivàlua des del 2016.- Registre Contractes Menors del 2018 al 2021
- Registre Contractes Menors del 2022
- Registre Contractes Menors del 2023
- Publicació agregada de Contractes Menors
3. Convenis i encàrrecs de gestió
Informació relativa als convenis i encàrrecs de gestió subscrits per Ivàlua des de l’any 2017 fins a l'actualitat:
4. Contractació programada
5. Consulta els contractes d'Ivàlua
Ivàlua no té assignades funcions d’execució de polítiques públiques de territori, urbanisme, medi ambient, mobilitat ni equipaments territorials.
1. Plans Anuals d’Actuacions i Projectes
Amb l’objectiu d’assolir la missió encomanada a Ivàlua, el Consell Rector aprova anualment un pla anual d’actuacions, recollit als plans de treball anuals, en base al qual Ivàlua centra la seva activitat anual
Plans i programes d’actuació anuals
2. Memòries d’activitats
Memòries d’activitats d’Ivàlua anuals
3. Contracte Programa
1. Normativa
- Estatuts vigents d’Ivàlua
- DECRET LEGISLATIU 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya
La publicació al DOGC el 30 d’abril de la llei de mesures fiscals, financeres, administratives i del sector públic (Llei 5/2020, de 29 d'abril) per al 2020, incorpora un capítol al text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya per tal d’establir els criteris i la sistemàtica d’avaluació de les polítiques públiques de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic. - Acord de Govern de 30 de març de 2021, relatiu al model de relació dels departaments i entitats del sector públic de la Generalitat amb Ivàlua per portar a terme actuacions d’avaluació de polítiques públiques mitjançant el Pla anual d’actuacions del Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
Mitjançant aquest acord de Govern, es determina què els departaments i entitats del sector públic de la Generalitat de Catalunya que vulguin avaluar les seves polítiques públiques ho han de fer de forma preferent a través d’Ivàlua, llevat que aquesta justifiqui que no pot dur a terme les actuacions per manca dels mitjans necessaris o per la naturalesa de l’avaluació requerida.
2. El règim d’intervenció administrativa
Ivàlua no tramita actes administratius amb incidència sobre domini públic, ni sobre la gestió dels serveis públics ni actes amb interès públic especial.
3. Revisió d’actes administratius
Ivàlua no disposa d’actes administratius que posin fi a procediments de revisió d’ofici.
4. Resolucions administratives i judicials amb rellevància pública
Ivàlua no disposa de resolucions administratives i judicials amb rellevància pública.
5. Resolucions judicials en matèria de transparència
Ivàlua no disposa de resolucions judicials fermes ni administratives en matèria de transparència que li afectin directament.
6. Els dictàmens
Ivàlua no disposa de dictàmens emesos d’òrgans consultius.
7. Respostes a consultes sobre l’aplicació i/o la interpretació de les normes
Ivàlua no disposa de respostes a consultes sobre aplicació o interpretació de normes que li siguin d’aplicació.