Vés al contingut

Pla Les Escoles Lliures de Violències - Avaluació del disseny i de la implementació

Enviat per kiwop el

El Pla Les escoles lliures de violències (Pla LELV) va néixer l'any 2021 com una de les línies estratègiques del Departament d'Educació. Aquest pla dona resposta a les situacions de violència en l'àmbit educatiu i té com a objectiu la prevenció, la intervenció i el seguiment de les situacions de violència que afecten els infants i adolescents escolaritzats. Aquest pla posa l'alumnat i el seu benestar en el centre de les actuacions que se'n desprenen per garantir la protecció i l'interès superior de l’infant i adolescent.

Ús dels dispositius digitals als centres educatius

Enviat per kiwop el

Actualment, als centres educatius de Catalunya, els dispositius digitals (tauletes, pantalles, ordinadors i mòbils) estan presents en moltes aules. Ara bé, els usos específics d'aquests dispositius varien no només al llarg de les etapes educatives, sinó que també varien significativament entre centres i, fins i tot, entre aules d’un mateix centre. El Pla d’Educació Digital de Catalunya estableix que cada centre tingui una estratègia digital on, entre altres objectius, s’estructuri com aquests dispositius digitals s’utilitzen per afavorir l’ensenyament-aprenentatge.

 

Regulació de l’ús del mòbil als centres educatius

Enviat per kiwop el

Les conseqüències de la presència i l'ús dels telèfons mòbils personals als centres educatius han estat objecte de debat en els darrers anys, tant a Catalunya com a la resta de països del nostre entorn. En els darrers anys, diversos estats i administracions regionals han emès recomanacions o regulacions d’aquests aparells, amb l’objectiu de millorar les condicions d’aprenentatge i de convivència als centres. A Catalunya, el curs 2024-25 ha entrat en vigor una nova regulació de l’ús del telèfon mòbil:

Previsió de necessitats de personal educatiu

Enviat per kiwop el

La previsió de necessitats de personal educatiu és un exercici complex, que ha de tenir en compte l’estimació de l’evolució de població en edat escolar, l’estimació de sortides i entrades de personal docent i no docent (tenint en compte fenòmens com les jubilacions o la capacitat d’atracció del sector professional, per exemple) i els requeriments vinculats a l’organització dels centres educatius i a l’atenció de la diversitat de l’alumnat (com les ràtios alumne/professor per grup-classe, els suports per a les necessitats educatives especials, etc.).

Florence

Enviat per kiwop el

Florence és un programa impulsat pel Departament d’Educació i Formació Professional que té per objectiu millorar la competència matemàtica de l'alumnat de les etapes d’educació primària i secundària obligatòria.

El programa preveu la participació voluntària de 200 centres educatius de titularitat pública (120 d'educació primària i 80 d'educació secundària obligatòria), d'especial complexitat, que estiguin interessats a millorar els seus resultats en matemàtiques.

Plans Educatius d’Entorn

Enviat per kiwop el

Els plans educatius d’entorn (PEE) són una proposta de cooperació educativa entre el Departament d’Educació i Formació Professional i les entitats municipalistes, amb el suport i la col·laboració d’altres departaments de la Generalitat de Catalunya, la finalitat dels quals és aconseguir l’èxit educatiu de l’alumnat en totes les dimensions —personal, acadèmica, social i laboral— i contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural amb mirada antiracista, el foment de la convivència i l’ús de la llengua i la cultura catalanes.

Assessorament a l'Agència FPCAT per plantejar el model d'avaluació del sistema català de FP

Accedir al perfil

Anna Segura Lladó

Afers socials i desigualtat , Educació , Habitatge , Ocupació i emprenedoria

Organització: Ivàlua

Tipus avaluació: Necessitats / Diagnosi , Impacte / Eficàcia

Tècniques d'anàlisi: Quantitatives

Àmbit professional: Agències d’avaluació


Enviat per anna.segura el

L’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya té el mandat d’elaborar periòdicament un informe d’avaluació del sistema de formació professional, incloent-hi dades de rendiment acadèmic, formatiu i d’inserció laboral. Aquest informe ha de permetre una millor comprensió del funcionament del sistema i ha de garantir la transparència en els resultats obtinguts.

Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG)

Enviat per rfors el

El Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG) es crea per tal de proporcionar als centres educatius l’acompanyament, els recursos pedagògics i la formació per promoure la necessitat de canvi cap a una comunitat educativa restaurativa.

Evidències sobre diferents models de jornada escolar

Enviat per rfors el

La quantitat de temps que els alumnes passen a l’escola i la distribució del mateix al llarg de la jornada escolar són decisions de política educativa que poden tenir un impacte en el rendiment escolar dels alumnes i en el seu benestar, així com en el benestar i les possibilitats de conciliació laboral i familiar dels progenitors i del professorat. 

Programa de Residència Inicial Docent Sensei

Accedir al perfil

Maria Delgado García

Organització: Ivàlua

Àmbit professional: Agències d’avaluació , Universitats


Enviat per maria.delgado el

El Programa temporal de residència inicial docent en centres educatius —SENSEI—, cofinançat pel Fons Social Europeu Plus (FSE+), ofereix acompanyament i suport al personal docent novell sense experiència docent prèvia o inferior a 3 mesos.