Vés al contingut

Assessorament a l'Agència FPCAT per plantejar el model d'avaluació del sistema català de FP

Accedir al perfil

Anna Segura Lladó

Afers socials i desigualtat , Educació , Habitatge , Ocupació i emprenedoria

Organització: Ivàlua

Tipus avaluació: Necessitats / Diagnosi , Impacte / Eficàcia

Tècniques d'anàlisi: Quantitatives

Àmbit professional: Agències d’avaluació


Enviat per anna.segura el

L’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya té el mandat d’elaborar periòdicament un informe d’avaluació del sistema de formació professional, incloent-hi dades de rendiment acadèmic, formatiu i d’inserció laboral. Aquest informe ha de permetre una millor comprensió del funcionament del sistema i ha de garantir la transparència en els resultats obtinguts.

Gratuïtat de l’escolarització dels infants d’I2 en els centres públics

Enviat per rfors el

El Govern de Catalunya va començar a aplicar, a partir del curs escolar 2022-2023, la gratuïtat de l’escolarització dels infants d’I2 en els centres públics. La intervenció és part d’una política de gratuïtat de l’educació infantil de primer cicle, dirigida als infants de 0-3 anys, que s’anirà desplegant al llarg dels propers cursos, en funció de les disponibilitats pressupostàries, incorporant el finançament del primer i segon curs del primer cicle d’educació infantil (I0 i I1) en els exercicis pressupostaris futurs.

Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG)

Enviat per rfors el

El Programa d’Innovació Educativa d’Enfocament Restauratiu Global (PINNERG) es crea per tal de proporcionar als centres educatius l’acompanyament, els recursos pedagògics i la formació per promoure la necessitat de canvi cap a una comunitat educativa restaurativa.

Evidències sobre diferents models de jornada escolar

Enviat per rfors el

La quantitat de temps que els alumnes passen a l’escola i la distribució del mateix al llarg de la jornada escolar són decisions de política educativa que poden tenir un impacte en el rendiment escolar dels alumnes i en el seu benestar, així com en el benestar i les possibilitats de conciliació laboral i familiar dels progenitors i del professorat. 

Programa de Residència Inicial Docent Sensei

Accedir al perfil

Maria Delgado García

Organització: Ivàlua

Àmbit professional: Agències d’avaluació , Universitats


Enviat per maria.delgado el

El Programa temporal de residència inicial docent en centres educatius —SENSEI—, cofinançat pel Fons Social Europeu Plus (FSE+), ofereix acompanyament i suport al personal docent novell sense experiència docent prèvia o inferior a 3 mesos.

Assessorament a l’ACUP en avaluació i elaboració de la Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària

Enviat per rfors el

L’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) presenten la Guia per a l’avaluació de la innovació docent universitària elaborada conjuntament amb les vuit universitats públiques catalanes i el suport del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat.

Pla Les escoles lliures de violències (Pla LELV)

Enviat per rfors el

El Pla Les escoles lliures de violències (Pla LELV) es va iniciar l’any 2021 pel Departament d’Educació amb l’objectiu d’esdevenir una eina per identificar i actuar davant els casos de violències en l’àmbit educatiu i protegir l’alumnat. Juntament amb el Pla es crea la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV), que s‘encarrega del registre de casos de violència que es reporten i de la coordinació de l’actuació de cadascun d’ells. 

QFE 21 - Són efectius els programes que intervenen sobre les expectatives del professorat envers el seu alumnat?

Enviat per ivalua el

Alguns estudis han suggerit que els mals resultats d’una part de l’alumnat podrien estar reforçats per les males expectatives del seu professorat. Això porta a plantejar-nos fins a quin punt les expectatives inicials del professorat envers l’aprenentatge del seu alumnat poden modificar-se i fins a quin punt això pot ajudar l’alumnat a millorar els seus resultats acadèmics i altres aspectes de caire personal i afectiu. Aquest estudi s’interessa per l’efectivitat d’aquells programes que intervenen sobre les expectatives del professorat envers el seu alumnat.