Vés al contingut

Assessorament a l'Agència FPCAT per plantejar el model d'avaluació del sistema català de FP

L’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya té el mandat d’elaborar periòdicament un informe d’avaluació del sistema de formació professional, incloent-hi dades de rendiment acadèmic, formatiu i d’inserció laboral. Aquest informe ha de permetre una millor comprensió del funcionament del sistema i ha de garantir la transparència en els resultats obtinguts.

Amb aquest objectiu, s’han impulsat diverses iniciatives en el marc de l’Estratègia Catalana de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya 2020-2030, incloent-hi la definició d’un model d’avaluació del sistema FPCAT. Aquest model ha estat desenvolupat en col·laboració amb diferents departaments i agents socials, i s’ha inspirat en experiències d’avaluació europees.

L’Agència ha encarregat a Ivàlua l’elaboració d’una proposta d’activitats per avançar cap a la consolidació de l’avaluació del sistema de Formació i Qualificació Professional a Catalunya. Aquest encàrrec té com a objectiu establir les bases d’un sistema d’avaluació estructurat i complementari amb els mecanismes ja existents.

Consolidar el seguiment i l'avaluació de polítiques públiques com a instrument de generació de coneixement i presa de decisions sobre la formació professional per la seva millora continua com a política educativa i d'ocupació de Catalunya.
S'ha elaborat un sistema d'indicadors per fer seguiment al sistema català de formació professional.
S'ha assessorat a l'Agència FPCAT en com plantejar l'informe periòdic de seguiment i avaluació del sistema català de formació professional.