Plans Educatius d'Entorn
Els plans educatius d’entorn (PEE) van ser concebuts com a instruments per donar una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives, mitjançant la coordinació i dinamització de l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves. En aquest sentit, el disseny i desenvolupament d’un PEE pretenien induir una nova cultura organitzativa d’aprenentatge en xarxa, basada en els principis de corresponsabilització, participació i implicació de tots els agents educatius, que proveís continuïtat i coherència a les accions dels diferents agents educatius que operen en l’àmbit familiar, de l’educació formal, no formal i informal d’un territori. En darrer terme, la consolidació d’aquesta nova cultura de funcionament havia de permetre l’assoliment dels dos objectius estratègics del programa: l’èxit educatiu per a tot l’alumnat i la cohesió social.
L'avaluació ha examinat les bases de dades del Departament d’Ensenyament, s’ha entrevistat una mostra d’actors participants en els PEE i s’ha realitzat una revisió sistemàtica de la literatura internacional sobre polítiques educatives d’entorn.