Vés al contingut

Quins programes de beques, rols de lideratge educatiu, formes d’avaluació o polítiques per combatre la segregació funcionen millor?

Enviat per admin el

Aquest 2017, en el marc del projecte ‘Què funciona en educació?’, seguim treballant per aportar nous reculls d’evidències sobre quines polítiques i programes donen més oportunitats educatives a infants i joves, especialment als més desfavorits.

De la mà de diferents investigadors alguns dels temes que tractarem durant el 2017 són:

Catalunya millora en competència científica a les proves PISA

Enviat per admin el

Els resultats de l’informe PISA mostren que Catalunya ha millorat en competència cientificotecnològica, amb 12 punts més respecte l’anterior edició de 2012. Aquesta és una de les principals conclusions dels resultats de l’informe PISA que avalua cada tres anys les competències matemàtica, científica i comprensió lectora, i que en aquesta ocasió ha prioritzat l’àmbit científic i tecnològic –el 50% del total de les proves-.

Disponibles les traduccions en castellà i anglès del número 5 de la sèrie “Què funciona en educació?”

Enviat per admin el

Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill han publicat recentment les traduccions en castellà i anglès del darrer número de la sèrie “Què funciona en educació?”, sobre programes d’educació socioemocional i de competències autoregulatives i metacognitives a l’aula.

Ivàlua participa a la Jornada de presentació de la X edició del premi Ensenyament del Cercle d’Economia

Enviat per admin el

El passat 30 de novembre, es va celebrar la jornada de presentació de la X edició del premi Ensenyament del Cercle d’Economia, on s’hi van presentar  les experiències de transformació dels centres que en la passada edició van ser guanyadors: Escola d’Educació Especial Crespinell, Escola Lanaspa i Institut Montserrat Roig de Terrassa, Mariona Torredemer (primer Premi 2016) Escola Virolai, de Barcelona, Coral Regí (segon Premi 2016).

Publicats els materials de la Jornada “Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les”

Enviat per admin el

El passat 17 de novembre  es va celebrar al Palau Macaya de Barcelona la Jornada “Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les”, organitzada per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, en el marc del projecte “Què funciona en educació?”

Nou portal d’Informes de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya

Enviat per admin el

AQU Catalunya ha publicat el nou web d'informes d'avaluació de les titulacions, els centres i les universitats que l'Agència elabora en el marc dels diferents programes d'avaluació de la qualitat.

L'accés als informes de les titulacions de grau, màster i doctorat es pot fer per nom, branca de coneixement o universitat, mentre que l'accés als informes dels centres i les universitats es pot dur a terme per nom o universitat.

Ivàlua organitza la Jornada "Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les"

Enviat per admin el

El proper mes de novembre se celebrarà a Barcelona, una jornada sobre “Habilitats socials, emocions i actituds d’aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les” organitzada per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, en col·laboració amb l’Obra Social “la Caixa”.  

El Govern avança cap a una avaluació de primària adequada a les competències bàsiques

Enviat per admin el

Ensenyament ha aprovat l’ordre que determina el procediment, els documents i requisits formals del procés d'avaluació en l'educació primària.

Amb la nova ordre l’avaluació dels processos d’aprenentatge serà contínua i global, preveurà l’observació sistemàtica de l’assoliment dels objectius educatius i tindrà una visió globalitzada del procés d’aprenentatge al llarg de l’etapa.

Més informació>>

Publicació del número 3 de la sèrie “Què Funciona en Educació?" en castellà

Enviat per admin el

Ja està disponible al portal de recursos per a l’avaluació la traducció al castellà del número 3 de la sèrie "Què Funciona en Educació?", titulat ¿Sirven los programas de verano para mejorar los aprendizajes y los resultados educativos de los alumnos?. Aquest número ha anat a càrrec de Miquel Àngel Alegre, analista d’Ivàlua.

Jornada “Les extraescolars a debat: quines i com generen oportunitats educatives?”

Enviat per admin el

El proper 19 d’octubre se celebrarà en el marc del projecte Què Funciona en educació? impulsat per la Fundació Jaume Bofill i Ivàlua un debat sobre les activitats extraescolars.

A partir d’un recull d’evidències internacionals elaborat per la investigadora Sheila González ‘Quin impacte tenen les activitats extraescolars sobre els aprenentatges dels infants i joves?’, ens preguntarem, entre d'altres: