L’apartat temàtic Promoció econòmica aplega projectes d’avaluació, assessorament i revisions d’evidència referents a polítiques de creació d’empreses i de suport al teixit empresarial en les seves diferents vessants.
Aquesta guia explica els principals aspectes de l’avaluació d’impacte, posant un èmfasi especial en la seva aplicació a l’àmbit de les polítiques actives d’ocupació. En concret, s’aborda què vol dir avaluar l’impacte o efectivitat d’un programa, els principals dissenys que poden utilitzar-se i, finalment, es plantegen els principals elements a tenir en compte per impulsar avaluacions en aquest àmbit.
Aquesta guia proveeix un marc conceptual i metodològic comú i bàsic que contribueixi a motivar i orientar la pràctica avaluadora de les entitats del tercer sector social. Per una banda, es fan explícites quines són les preguntes clau que els diferents tipus d’avaluacions poden ajudar a respondre: sobre la problemàtica, sobre el disseny, sobre la seva implementació i sobre el seu impacte social i econòmic. Per altra banda, s’aporten orientacions i eines metodològiques específiques per a seva aplicació en l’àmbit de les entitats del tercer sector social.