Ivàlua reforça la seva oferta formativa per al 2025 augmentant les hores de formació en un 42% respecte el 2024, el que significa un total de 233 hores de docència, dirigides a personal tècnic i directiu tant d’administracions públiques de la Generalitat de Catalunya i els ens locals, com d’entitats del tercer sector. A més, ja està disponible el nou catàleg de formacions que ofereix Ivàlua de les diferents modalitats.
Cicle de jornades de presentació de resultats
22 abril i 6 maig 2025 | 9.30-13.30h | Pati Manning
15a Trobada de la Comunitat de pràctica de l’avaluació (CoAVA) de la Generalitat de Catalunya
Des de l’Àrea d’Avaluació Econòmica de Polítiques Públiques del Departament d’Economia i Finances s’organitza el proper 10 d’abril la 15a trobada de la CoAVA, una trobada destinada als professionals de la Generalitat de Catalunya amb interès en conèixer experiències en avaluació. El CoAVA és un fòrum útil per compartir aprenentatges d'institucionalització de l’avaluació per a la millora de polítiques públiques.
Consulta el programa de la trobada de la CoAVA que es farà a l'Auditori del Districte Administratiu de Barcelona.
Assessorament al Centre Internacional per a la Innovació en els Serveis Públics
El Centre Internacional per a la Innovació en els Serveis Públics (CIISP) de la Diputació de Barcelona és un projecte que té l’objectiu de millorar els serveis i la gestió pública a través de la innovació en col·laboració amb d’altres agents públics i privats. També vol establir aliances internacionals amb instituts d’investigació i empreses que comparteixin objectius similars.
Controls automàtics de velocitat
Els controls automàtics de velocitat són una intervenció molt adoptada arreu del món per tal de reduir l’accidentalitat a les carreteres, la qual és una de les principals causes de mortalitat i discapacitat a nivell mundial. La instal·lació de controls pretén induir una reducció en la velocitat de conducció i un augment en la concentració de les persones conductores, aconseguint d’aquesta manera una reducció en el nombre i la gravetat dels accidents.
Pla Les Escoles Lliures de Violències - Avaluació del disseny i de la implementació
El Pla Les escoles lliures de violències (Pla LELV) va néixer l'any 2021 com una de les línies estratègiques del Departament d'Educació. Aquest pla dona resposta a les situacions de violència en l'àmbit educatiu i té com a objectiu la prevenció, la intervenció i el seguiment de les situacions de violència que afecten els infants i adolescents escolaritzats. Aquest pla posa l'alumnat i el seu benestar en el centre de les actuacions que se'n desprenen per garantir la protecció i l'interès superior de l’infant i adolescent.
Ús dels dispositius digitals als centres educatius
Actualment, als centres educatius de Catalunya, els dispositius digitals (tauletes, pantalles, ordinadors i mòbils) estan presents en moltes aules. Ara bé, els usos específics d'aquests dispositius varien no només al llarg de les etapes educatives, sinó que també varien significativament entre centres i, fins i tot, entre aules d’un mateix centre. El Pla d’Educació Digital de Catalunya estableix que cada centre tingui una estratègia digital on, entre altres objectius, s’estructuri com aquests dispositius digitals s’utilitzen per afavorir l’ensenyament-aprenentatge.
Regulació de l’ús del mòbil als centres educatius
Les conseqüències de la presència i l'ús dels telèfons mòbils personals als centres educatius han estat objecte de debat en els darrers anys, tant a Catalunya com a la resta de països del nostre entorn. En els darrers anys, diversos estats i administracions regionals han emès recomanacions o regulacions d’aquests aparells, amb l’objectiu de millorar les condicions d’aprenentatge i de convivència als centres. A Catalunya, el curs 2024-25 ha entrat en vigor una nova regulació de l’ús del telèfon mòbil:
Previsió de necessitats de personal educatiu
La previsió de necessitats de personal educatiu és un exercici complex, que ha de tenir en compte l’estimació de l’evolució de població en edat escolar, l’estimació de sortides i entrades de personal docent i no docent (tenint en compte fenòmens com les jubilacions o la capacitat d’atracció del sector professional, per exemple) i els requeriments vinculats a l’organització dels centres educatius i a l’atenció de la diversitat de l’alumnat (com les ràtios alumne/professor per grup-classe, els suports per a les necessitats educatives especials, etc.).
Florence
Florence és un programa impulsat pel Departament d’Educació i Formació Professional que té per objectiu millorar la competència matemàtica de l'alumnat de les etapes d’educació primària i secundària obligatòria.
El programa preveu la participació voluntària de 200 centres educatius de titularitat pública (120 d'educació primària i 80 d'educació secundària obligatòria), d'especial complexitat, que estiguin interessats a millorar els seus resultats en matemàtiques.
Paginació
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- Pàgina següent
- Última pàgina