Com s’encarrega i es gestiona una avaluació?
Cada cop són més les administracions i entitats del tercer sector que volen incorporar dins les seves activitats habituals l’avaluació de les polítiques i els programes de
què són responsables. Per poder donar resposta a aquesta demanda, és essencial que les persones de l’organisme que vol impulsar l’avaluació sàpiguen com s’ha de gestionar el procés d’una manera adequada, començant per la identificació i la priorització de quines polítiques cal avaluar, continuant per la programació i l’execució de l’avaluació, fins a arribar a la fase final d’ús dels resultats que se’n derivin.
Aquesta guia s’adreça principalment a personal de perfil tècnic de les administracions públiques i del tercer sector social que vulgui impulsar l’avaluació d’una política o programa. L’objectiu és, per tant, proporcionar orientació, criteris i eines per dur a terme aquest propòsit. Entre aquestes eines trobem models de plecs de condicions tècniques, criteris per a la selecció de la millor proposta d’avaluació i exemples i consells pràctics sobre accions que cal emprendre i accions que cal evitar. Si bé la guia se centra principalment en la contractació i la gestió d’avaluacions externes, la major part de les pautes i continguts que ofereix també són aplicables en cas que s’impulsi una avaluació per part d’un equip intern.