Skip to main content

El Consell Rector d’Ivàlua aprova la memòria d’activitats que recull el balanç de gestió de la institució del 2023

• El 2023 s'han lliurat 15 informes d’avaluació i s’han assessorat organitzacions en avaluació amb 8 informes específics lliurats.
• També s’ha treballat en altres projectes d’impuls de la cultura de l’avaluació com vertebrar una comunitat de professionals de l’avaluació, formar en avaluació o impulsar la institucionalització de l’avaluació en el si de l’administració.
Ivàlua potencia la formació en avaluació amb l'objectiu d'ampliar la comunitat d'avaluació

Ivàlua publica la memòria anual que recull un resum de tots els projectes realitzats al 2023, que inclou avaluacions i assessoraments en avaluació a les administracions i les entitats del tercer sector social. Durant el 2023 s’ha treballat en diversos projectes d’avaluació de programes o polítiques públiques, dels quals han estat lliurats 15 informes d’avaluació a les administracions i entitats demandants. En paral·lel, s’han realitzat diversos assessoraments a entitats i administracions públiques, dels quals s’han generat 8 informes lliurats al llarg del 2023. La resta de projectes en curs han generat informes que s’estan lliurant aquest 2024.

En l’àmbit de les polítiques de despesa es poden destacar les avaluacions de les necessitats de cures a Catalunya; de disseny i de la implementació del Pla d’Educació Digital; i de  la implementació de la Renda Garantida a la Ciutadania. Així mateix, també s’ha avaluat l’impacte dels principals ajuts atorgats a les empreses i les persones treballadores per combatre les conseqüències negatives de la Covid-19. En matèria d’ingressos, destaca l’avaluació de l’impacte de l’impost sobre grans establiments comercials a Catalunya, una actuació que s’emmarca en l’aposta de la Secretaria d’Hisenda i Ivàlua d’avaluar la política de tributs propis de la Generalitat en la seva totalitat. 

També cal destacar els assessoraments del Pla de Govern de la Generalitat de Catalunya, l’Agència FPCAT i el Centre Internacional per a la Innovació en els serveis públics de la Diputació de Barcelona, que s’afegeixen el 2023 a projectes de continuïtat com els assessoraments a l’EAPC, la Taula del Tercer Sector o el Departament de Drets Socials en el marc del contracte programa amb el món local. 

També s’han dut a terme projectes propis d’Ivàlua com el desplegament de la Xarxa de Professionals de l’avaluació, per vertebrar una comunitat de professionals de l’avaluació, i projectes d’impuls de l’evidència sota la marca iniciatives Què funciona? referents a les temàtiques Pobresa infantil amb el Departament d’Economia i Hisenda i UNICEF, sobre Gènere i Joventut amb el de Drets Socials i s’ha treballat en d’altres que es faran públics el 2024 sobre polítiques d’habitatge, climàtiques i de cures.

L’impuls de la cultura de l’avaluació també s’ha dut a terme formant en avaluació a professionals de les polítiques públiques, impulsant la institucionalització de l’avaluació en el si de l’administració i dinamitzant els professionals de l’avaluació a través de la Xarxa de Professionals de l’avaluació.

La memòria d’activitats que va ser aprovada el 23 de maig per part del Consell Rector, l’òrgan de govern d’Ivàlua, ja està disponible al web d’Ivàlua i, a més de detallar els projectes i activitats realitzats durant l’any, fa un repàs al balançs econòmic i als assoliments en comunicació.

 

Memòria Activitats Ivàlua 2023