Vés al contingut

Pla d'Educació Digital de Catalunya

L’avaluació del Pla d’Educació Digital de Catalunya va iniciar l’any 2021 i es portarà a terme fins al 2025. Es planteja com objectiu donar resposta a les preguntes següents:

  1. Quins aspectes de planificació són necessaris per poder avaluar el PEDC?
  2. Com es porten a la pràctica les activitats del PEDC? tal i com s’havia previst?

L’any 2022 s’han portat a terme tasques relacionades amb la validació de l’informe de la Teoria del Canvi amb diferents agents clau del sistema educatiu català. Aquesta validació ha estat clau per iniciar l’abordatge de l’avaluació de la implementació, a partir de la concreció del treball de camp qualitatiu i quantitatiu a realitzar els anys 2023 i 2024. Durant aquests dos cursos s'ha estudiat el desplegament del Pla als centres escolars per mitjà d'eines qualitatives (observació, entrevistes i grups de discussió) i quantitatives (anàlisi de registres del Departament d'Educació). Així mateix, es busca aprofundir en bones pràctiques en l'incorporació de la tecnologia a l'aula i en factors de risc que pugui suposar aquest desplegament.

Analitzar el desplegament del Pla
Estudiar els factors que expliquen l'accés a la tecnologia per part de l'alumnat