Vés al contingut

Ús dels dispositius digitals als centres educatius

Actualment, als centres educatius de Catalunya, els dispositius digitals (tauletes, pantalles, ordinadors i mòbils) estan presents en moltes aules. Ara bé, els usos específics d'aquests dispositius varien no només al llarg de les etapes educatives, sinó que també varien significativament entre centres i, fins i tot, entre aules d’un mateix centre. El Pla d’Educació Digital de Catalunya estableix que cada centre tingui una estratègia digital on, entre altres objectius, s’estructuri com aquests dispositius digitals s’utilitzen per afavorir l’ensenyament-aprenentatge.

 

El 2025, el Departament d’Educació i Formació Professional ha encarregat a Ivàlua una avaluació per aportar evidències a la reflexió sobre l’ús dels diversos dispositius digitals a escoles i instituts en les diferents etapes educatives.

Identificar els diversos usos que es fa dels dispositius digitals amb finalitats pedagògiques i en contextos d’ensenyament-aprenentatge als centres educatius.
Comprendre de quina manera els professionals dels centres educatius prenen decisions sobre la utilització dels dispositius digitals amb finalitat pedagògiques.
Extreure aprenentatges a partir de la recerca internacional acumulada al voltant dels diversos usos dels dispositius digitals per a l’ensenyament-aprenentatge, dels seus efectes i dels models per acompanyar als professionals dels centres a la presa de decisions sobre aquest tema.