Vés al contingut

Jornada: Què funciona en educació? Agrupaments a l'aula i tutorització individual: serveixen per millorar els aprenentatges de l'alumnat?

Ivàlua organitza, amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill i l’Obra Social “la Caixa” una  jornada sota el títol " Què funciona en educació? Agrupaments a l'aula i tutorització individual: serveixen per millorar els aprenentatges de l'alumnat?”, que se celebrarà a Barcelona el proper 25 de novembre.

Al llarg dels anys, administració, centres educatius i professorat han desenvolupat una àmplia gama d’estratègies i programes d’atenció a la diversitat, en diferents fronts: agrupació d’alumnes, adaptacions curriculars, dispositius compensatoris (dins i fora de l’aula ordinària), acció tutorial, mecanismes de seguiment i avaluació, etc. però què sabem sobre l’efectivitat de les pràctiques i estratègies d’atenció a la diversitat? Quines funcionen millor i quines pitjor? Quins impactes poden tenir sobre els diferents col•lectius d’alumnes que es troben a l’escola, i, en particular, sobre l’alumnat més vulnerable? La Jornada vol respondre alguns d’aquests interrogants i fer-ho des de la perspectiva “què funciona”, cercant respostes basades en evidències rigoroses.

Robert E. Slavin, oferirà la conferència inaugural i posteriorment participarà en el debat d’una de les taules rodones. El professor Slavin és director del Center for Research and Reform in Education de la Universitat Johns Hopkins (EUA), director de l’Institute for Effective Education de la Universitat de York (Regne Unit), i fundador del programa Success for All als Estats Units. És considerat un dels principals promotors del moviment “què funciona en educació” als Estats Units i arreu del món, i ha estat creador de la Best Evidence Encyclopedia (http://www.bestevidence.org/). 

Més informació i inscripcions >>