Pasar al contenido principal

Polítiques d’assignació i tria d’escola contra la segregació escolar: nova publicació de “Què funciona en educació?”

Ja està disponible el setè opuscle de la col·lecció “Què funciona en educació?”, editada per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill.

En aquesta ocasió, es tracta d’una revisió d’evidències duta a terme per l’analista d’Ivàlua Miquel Àngel Alegre sobre l’efectivitat de diverses polítiques d’assignació i tria d’escola per a reduir la segregació escolar

Miquel Àngel Alegre va presentar la publicació el passat dilluns 30 d’octubre en un acte al Palau Macaya, que va ser presentat per Frederic Udina, President del Consell Rector d’Ivàlua, i moderat per Ismael Palacín, Director de la Fundació Jaume Bofill. L’acte va comptar amb la participació especial del Sr. Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Catalunya, i amb un debat on es va aterrar la temàtica al nostre context, de la mà de:

  • Bernat Albaigés, assessor del Síndic de Greuges de Catalunya 
  • Albert Grau, inspector d'educació 
  • Mercè Massa, gerent del Consorci d’Educació de Barcelona
  • Jordi Plana, gerent de serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona 
  • Anna Roura Ballell, tècnica d'educació del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

El projecte “Què funciona en educació?” és una iniciativa conjunta d’Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill que vol promoure l’ús de l’evidència científica per a la posada en marxa de polítiques i programes educatius.

 

Consulta la publicació (també disponible versió en castellà i en anglès)

Resum de la publicació en format nota de premsa