Ivàlua comença l’avaluació dels programes “Caixa d’Eines” i “EducArts”
Ivàlua inicia el procés d’avaluació dels programes “Caixa d’Eines” i “EducArts” que pretenen apropar i potenciar les arts escèniques (música, teatre, dansa, circ, arts plàstiques, arts audiovisuals i d’altres) en l’àmbit escolar per tal que esdevinguin eines per contribuir al benestar dels infants i joves i tinguis efectes sobre la motivació, l’absentisme, l’adquisició de competències o les trajectòries educatives. Aquests programes s’emmarquen en el Pla de Barris de Barcelona i l’estratègia municipal de cultura i educació, per iniciativa de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) i Foment de Ciutat de l’Ajuntament de Barcelona.
La tasca d’Ivàlua se centrarà en la realització de l’avaluació de la implementació i de l’impacte dels programes. En aquesta avaluació que es preveu concloure l’any 2021 hi participen els analistes d’Ivàlua Federico Todeschini, Carla Cordoncillo i Marçal Farré.
Aquest programa, dut a terme conjuntament amb l’Institut de Cultura de Barcelona, el Consorci d’Educació i l’Institut Municipal d’Educació, pretén apropar i potenciar les arts escèniques (música, teatre, dansa, circ, arts plàstiques, arts audiovisuals i d’altres) en l’àmbit escolar per tal que esdevinguin eines per contribuir al benestar dels infants i joves i, alhora, incentivin la superació personal i augmentin la capacitat de motivació, la capacitat de concentració i l’expressió. Les arts, en totes les seves disciplines, desperten una sensibilitat especial que permet treballar valors i que es tradueix en resultats tangibles dins les aules en forma de respecte, compromís, responsabilitat, motivació, constància, esforç i perseverança i convivència.
Aquest programa, adreçat als infants i joves de les escoles de primària de la Zona Nord i de l’IES Picasso, fa servir les arts escèniques com a eines socioeducatives i de desenvolupament dels nens i nenes. A través de tallers de música, teatre, dansa i arts plàstiques es treballen aspectes de benestar emocional i de millora de les competències en expressió oral i escrita; així mateix, es promouen valors positius com la cooperació, la solidaritat i el compromís amb la comunitat i el seu entorn. El programa impulsa, també, el desenvolupament d’activitats conjuntes entre els centres educatius i es troben en fase de desplegament els tallers en l’àmbit no lectiu en col·laboració amb equipaments i serveis de la Zona Nord.