Presentació del Baròmetre sanitari de Catalunya 2014 i dels resultats del Pla d'enquestes de satisfacció del CatSalut
El Baròmetre sanitari de Catalunya, que anualment recull la valoració de la població sobre l’assistència sanitària a Catalunya (tant de la població usuària com de la no usuària), conclou que la valoració dels serveis sanitaris a Catalunya se situa a prop del notable, amb una nota de 6,82, xifra que suposa el manteniment de la qualificació atorgada els dos darrers anys. El Baròmetre sanitari mostra que aquesta valoració millora fins a 7,33 entre el grup de persones de 65 anys o més.
Aquest estudi revela també que més de la meitat dels enquestats considera que l’atenció sanitària a Catalunya és bona o molt bona, i que el servei més ben valorat és l’atenció primària –puntuada amb un 7,14–, seguida de l’atenció hospitalària i de les urgències. Aquests resultats corroboren els objectius marcats al Pla de salut de Catalunya 2011-2015 en l’aposta per consolidar els serveis d’atenció primària.
Pel que fa als aspectes més ben valorats, els enquestats situen en primer lloc el tracte rebut per part del personal sanitari, amb una nota d’un 8,16, seguit de la proximitat del centre i la confiança i seguretat que transmet el personal mèdic.