Ivàlua tanca el 2017 amb un fort increment de la seva activitat formativa
El 2017 ha estat un any de molta intensitat pel que fa a l’activitat formativa d’Ivàlua. El creixent interès envers l’avaluació de diverses institucions públiques i organitzacions del tercer sector, l’establiment de noves aliances i l’impuls de la nova estratègia de comunicació han contribuït a incrementar en un 67% el nombre de persones formades respecte l’any 2016.
D’entrada, cal destacar que les tres formacions sobre mètodes per a l’avaluació de polítiques públiques que organitza anualment Ivàlua (anàlisi de dades quantitatives, mètodes qualitatius i avaluació econòmica) no han pogut satisfer el conjunt de la demanda. Això ha portat, fins i tot, a organitzar de manera extraordinària una segona edició del curs d’anàlisi de dades quantitatives, que s’està realitzant aquest mes de gener. En total, 56 persones han participat en aquests tres cursos.
A més, hi ha hagut un increment destacable de la formació que imparteix Ivàlua a mida per a institucions concretes, fruït de les seves demandes i ajustada a les seves necessitats. S’ha passat de 5 a 10 accions, i de 131 alumnes a 228. En aquest sentit, cal destacar que aquest 2017 s’ha ampliat el nombre d’institucions amb les quals s’ha col·laborat i que per primera vegada s’han organitzat formacions específiques destinades a professionals d’entitats socials, en col·laboració amb la Taula del Tercer Sector.
En total, el nombre de cursos realitzats ha passat de 8 a 13, l’alumnat ha passat de 170 a 284 persones i les hores lectives han passat de 194 a 217.
Finalment, com cada any, l'equip de professionals d’Ivàlua ha participat en els mòduls sobre avaluació de polítiques públiques de diverses titulacions de Màster i estudis de Postgrau. Si bé la col·laboració més important d’entre aquestes és la que es fa amb el Màster de Gestió Pública (EAPC-UAB-UB-UPF), s’ha participat en fins a 5 titulacions diferents, de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de València i la Indiana University Bloomington.