El lideratge de centre afecta el rendiment acadèmic de l’alumnat?: nova publicació de “Què funciona en educació?”
Hi ha algun vincle entre el tipus de lideratge que hi ha en un centre educatiu i els resultats acadèmics del seu alumnat? Aquesta és la pregunta que prova de respondre el vuitè opuscle de la col·lecció “Què funciona en educació”?, editada per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill.
La revisió, elaborada per Álvaro Choi i María Gil, és un estat de la qüestió de la literatura que vincula lideratge, tipus de lideratge i característiques dels líders amb el rendiment acadèmic.
Ambdós autors van presentar la publicació ahir, dimecres 22 de novembre, en un acte al Palau Macaya, que va ser presentat per Marc Balaguer, Director d’Ivàlua, i moderat per Ismael Palacín, Director de la Fundació Jaume Bofill. A la presentació, va seguir-hi un debat en què van participar:
- Xavier Chavarría, Inspector en cap a Barcelona Ciutat i vicepresident de l'European Forum on Educational Administration
- Josep Castillo i Adrián, Coordinador Postgrau en Direcció Estratègica de Centres Docents per a Ia Innovació i l’Èxit Educatiu de la Universitat de Vic.
- Isabel Sánchez Ibáñez, Directora de l’Escola Rius i Taulet i presidenta d'Axia-Associació de Directius de l'Educació Pública de Catalunya.
El projecte “Què funciona en educació?” és una iniciativa conjunta d’Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill que vol promoure l’ús de l’evidència científica per a la posada en marxa de polítiques i programes educatius.
Resum de la publicació en format nota de premsa
Consulta la publicació (també disponible versió en castellà i en anglès)