Beyond the school gates: can full service and extended schools overcome disadvantage? / Cummings, Colleen; Dyson, Alan; Todd, liz .-- London: Routledge, 2011.
Infants desfavorits - Educació ; Sociologia de l'educació
El 7 d’octubre es va celebrar a l’Auditori CX La Pedrera la Jornada Com avaluar l’efectivitat de les polítiques educatives: perspectives, pràctiques i evidències internacionals, organitzada conjuntament per Ivàlua i per l’Obra Social de CatalunyaCaixa.
L’acte, al qual van assistir 195 persones, va ser presentat pel president d’Ivàlua, Josep M. Vallès, pel secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat de Catalunya, Lluís Font, pel president de l’Institut d’Educació de Barcelona i diputat Adjunt d’Educació de la Diputació de Barcelona, Sr. Gerard Ardanuy, i pel director de l’àrea de Coneixement, Educació i Recerca de l’Obra Social de Catalunya Caixa, Salvador Garcia.
Les ponències presentades, a càrrec dels experts Francesc Pedró (UNESCO), Bert Creemers (Universitat de Groningen), Leonidas Kyriakidis (Universitat de Xipre), Elizabeth Todd (Universitat de Newcastle) i Damon Clark (Universitat de Cornell) es troben disponibles al web d’Ivàlua.
El 17 d’octubre el president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i rector de la UB, Dídac Ramírez, el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, el ministre d’Educació, Ángel Gabilondo i el president de CatalunyaCaixa, Manel Rosell, van presentar a La Pedrera l’estudi Impactes de les universitats públiques catalanes a la societat, el qual analitza per primer cop conjuntament l’activitat de les vuit universitats públiques catalanes i la seva repercussió en la societat i l’economia del país.
A l’estudi s’ofereixen les principals dades i magnituds del sistema universitari públic català i es comparen amb dades del conjunt de l’Estat, de la UE i d’altres països i sistemes universitaris. L’anàlisi s’il·lustra amb exemples concrets d’activitats i serveis que estan duent a terme les universitats catalanes en diversos àmbits.
Font: ACUP
3ie, ha anunciat el mes d’octubre el llançament d’una base de dades de revisions sistemàtiques de l’evidència disponible sobre l’efectivitat dels programes de cooperació al desenvolupament en països d’ingressos baixos i mitjans. La iniciativa està finançada pel Departament de Desenvolupament Internacional del Govern del Regne Unit.
La base de dades ofereix de moment més de 100 revisions que abasten sectors com l'agricultura, l'educació, la nutrició i la salut. La base de dades té previst cobrir tots els àmbits del desenvolupament, tot i que el nombre de referències disponibles i el grau de cobertura s’anirà estenent de forma gradual, a mida que es vagin afegint noves revisions.
Les revisions sistemàtiques examinen tota l'evidència existent sobre l’efectivitat d’una determinada intervenció o programa, i són molt útils per proporcionar informació sintètica i a la vegada exhaustiva al respecte. Tanmateix, fora dels sectors de la medicina i la salut pública, el coneixement i l'aplicació de les revisions sistemàtiques es troba encara en una fase inicial.
3ie és una entitat sense ànim de lucre que té per missió la promoció de l’avaluació d’impacte de programes de desenvolupament. La seva Junta de Govern està integrada per 10 representants provinents de l’OCDE, Nacions Unides, organismes com Brookings, la Bill and Melinda Gates Foundation i diverses universitats, entre altres.
El proper 2 de desembre la Societat Europea d’Avaluació celebrarà un seminari a Brussel·les sobre La visió i la lògica de l’avaluació. El seminari està restringit a membres de la Societat i té per objectiu generar idees i noves perspectives sobre la teoria i la pràctica de l’avaluació a l’àmbit europeu en l’actual context de crisi econòmica.
Es preveu la participació com a ponents d’alguns dels més destacats especialistes en la matèria: Nicoletta Stame, catedràtica de Polítiques Socials a la Universitat de “La Sapienza” (Roma), Evert Vedug, catedràtic emèrit de Ciència Política a la Universitat d’Uppsala, i Frans Leeuw, de la Universitat de Maastricht.
Beyond the school gates: can full service and extended schools overcome disadvantage? / Cummings, Colleen; Dyson, Alan; Todd, liz .-- London: Routledge, 2011.
Infants desfavorits - Educació ; Sociologia de l'educació
Education, disability and social policy / Haines, Steve, ed.; Ruebain, David, ed. .-- Bristol: Policy Press, 2011.
Sociologia de l'educació ; Infants desfavorits - Educació