Butlletí de novetats

Juny,2016

Novetats d’Ivàlua

Ivàlua ha participat a la sessió "Millennials, el talent del futur" de la Fundació Ship2B

L’esdeveniment va tenir  lloc el dilluns 27 de juny a l’edifici MediaTIC, i va  intentar  trobar respostes a les preguntes que genera l’alta desocupació juvenil que afecta el nostre país. Per aquest motiu, s'inverteixen grans recursos en programes educatius i inserció laboral destinats a millorar l'ocupabilitat dels joves, però:  Què hem après en aquests anys? Què funciona, i què no? Quins reptes queden per resoldre i on pot contribuir la innovació?.  L’acte, va comptar amb la participació d'experts en aquest sector que, en un format innovador "Speed Learnings", van mostrar els aprenentatges sobre el què funciona i el què no en l'ocupabilitat i inserció laboral de joves. El director d’Ivàlua, Marc Balaguer, va participar a la sessió i va afirmar que només es pot saber Què funciona si s’avaluen les polítiques; també va destacar que si hem après en aquest àmbit és gràcies a l’existència d’avaluacions de programes similars tant en altres entorns com a Catalunya, reivindicant la necessitat d’incorporar l’avaluació com a  eina imprescindible en el disseny de polítiques.   

Més informació >>

FONT: Fundació Ship2B

Are summer programs effective in improving learning and educational outcomes in students?

En el marc del projecte “Què funciona en Educació?”, impulsat per la Fundació Jaume Bofill i Ivàlua, en col·laboració amb l’Obra Social “la Caixa”, s’acaba de publicar la traducció a l’anglès del darrer número de la col·lecció, un estudi sobre la utilitat dels programes d’estiu per millorar els aprenentatges i els resultats educatius dels alumnes, a càrrec de  Miquel Àngel Alegre, analista d’Ivàlua.

Us podeu descarregar la publicació des d’aquest enllaç.

Més informació del Cicle Què funciona en educació?  >>

Novetats sobre avaluació a Catalunya

Avaluacions de les competències bàsiques del curs 2015-2016

Els alumnes de sisè de primària i de quart d’ESO han consolidat l’assoliment de les competències bàsiques en les dues avaluacions realitzades aquest curs. Així ho demostren els resultats de les proves que van dur a terme un total de 145.868 alumnes, el mes de maig els alumnes de sisè de primària i el mes de febrer els de quart d’ESO.  Els alumnes de sisè de primària assoleixen un 74,5 en llengua catalana, un 74,1 en llengua castellana, un 73,7 en llengua anglesa i un 77,9 en matemàtiques . Els alumnes de quart d’ESO s’han avaluat per primera vegada en l’àmbit cientificotecnològic, amb un 67,2. En la resta de competències de 4t d’ESO els resultats són de 76,9 en llengua catalana, 76,5 en llengua castellana, 71 en llengua anglesa i 68,1 en matemàtiques.

Les proves permeten conèixer quin és el grau d’assoliment de les competències bàsiques per part de l’alumnat en acabar les dues etapes educatives. Alhora, també permet als centres tenir informació dels seus punts forts i febles; a les famílies dels alumnes conèixer quin és el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa obligatòria; i al Departament d'Ensenyament avaluar el funcionament del sistema educatiu.

Més informació >>

FONT: Departament d’Ensenyament

Traduïda la “Guia operativa d’avaluació de l’acció comunitària”

Avaluar els avenços i impactes de l’acció comunitària sempre ha estat un repte complex que implica mesurar els canvis a la dinamització de processos relacionals entre actors diversos, en la transformació de les formes organització i treball, així com l’enfortiment i la generació d’autonomia en individus, grups i comunitats.

Durant dos anys l’equip d’acció comunitària de l’IGOP va estar treballant per encàrrec de l’Ajuntament de Barcelona en l’elaboració de la Guia operativa d’Avaluació de l’acció comunitària, en la qual es va implicar a gran quantitat d’experiències, professionals i experts de referència en el tema.

Un any després de la seva edició, després de la seva bona acollida i la gran quantitat de demandes rebudes d’investigadors, institucions i col·laboradors de països de llengua hispana, la guia ha estat traduïda i editada en castellà, i pot ser descarregada gratuïtament en aquesta pàgina web.

FONT: IGOP (Institut de Govern i Polítiques Públiques)

Novetats sobre avaluació al món

Segona edició del Màster en Economia del Turisme: Monitoratge i Avaluació (METME)

El ‘Màster en Economia del Turisme: Monitoratge i Avaluació’ (METME) és un programa de postgrau oficial, d’un any de durada, que s’imparteix completament en anglès. El màster, organitzat pel Departament d’Economia Aplicada de la Universitat de les Illes Balears, pretén formar especialistes en anàlisi econòmica orientada al monitoratge i avaluació de projectes i polítiques en el context d’economies turístiques. El programa integra coneixements teòrics i pràctics, i proporciona als alumnes eines analítiques, qualitatives i quantitatives, per fer front als reptes  actuals de les economies basades en l'activitat turística.

Per més informació visiteu la pàgina web del màster: http://metme.uib.eu.

FONT: Universitat de les Illes Balears

Open Evaluation 2016 a Viena

S’anuncia la realització de la conferència Open Evaluation d’enguany que tindrà lloc a Viena els propers 24 i 25 de novembre, la qual esdevé el punt de trobada anual per aquells recercadors dedicats a l’avaluació de les polítiques públiques de recerca, tecnologia i innovació. Aquest any, la conferència es centrarà en reunir tant decisors polítics com avaluadors, amb l’objectiu d’explorar possibles formes d’institucionalitzar l’avaluació com a pràctica sistemàtica en el procés d’elaboració d’una política pública.  

FONT: Open Evaluation

The Methods Lab

The Methods Lab és un espai impulsat per ODI, BetterEvaluation i el Ministeri australià d’Afers Exteriors que pretén desenvolupar, assajar i institucionalitzar aproximacions flexibles a l’avaluació d’impacte. De forma més precisa, es centra en aquelles intervencions que són més complicades d’avaluar degut a la seva diversitat i complexitat, les quals no es poden avaluar amb les tècniques habituals d’avaluació de l’efectivitat. 

FONT: The Methods Lab

Tweets destacats del mes @Ivalua_Cat

Josep M. Vilalta - Un dèficit polític que ens hauria de preocupar | NacióDigital http://www.naciodigital.cat/opinio/13242/deficit/politic/hauria/preocupar … via @naciodigital

La política també és avaluació, per @josepmureta http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/opinio/politica-tambe-avaluacio-5194886 … via @elperiodico_cat

Què funciona en ocupabilitat i inserció laboral de joves? 27/6 Barcelona http://bit.ly/1Xr9ofd  #BChallenge @Ship2B

 

Noves adquisicions del Centre de documentació
Aquests documents es poden consultar al Centre de Documentació d'Ivàlua

Avaluació - Metodologia

  Técnicas de Evaluación de Impacto / Pérez López, César; Moral Arce, Ignacio .-- Madrid: Garceta Grupo Editorial, 2015. Avaluació - Metodologia